EasyBusiness | Розвитку ДПП в Україні — БУТИ!
17154
post-template-default,single,single-post,postid-17154,single-format-gallery,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive
 

Розвитку ДПП в Україні — БУТИ!

РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА В УКРАЇНІ – БУТИ!

Сьогодні, 28 вересня, відбувся спільний брифінг заступника Міністра інфраструктури Надії Казначеєвої, керівника спеціалізованого морського порту “Октябрьск” Руслана Олійника й партнера EasyBusiness та радника Міністра інфраструктури України Юрія Гусєва.

Головною сенсацією події стала новина про те, що розвитку державно-приватного партнерства в Україні – бути, і в цьому нашу країну вже готові підтримати іноземні держави та світові організації.

Однією ж із “перших ластівок” стане реалізація концесії морського торговельного “Октябрськ”, що є одним із пілотних проектів, ініціаторами яких спільно виступили Міністерство інфраструктури та EasyBusiness.

Під час брифінгу заступник Міністра інфраструктури Надія Казначеєва заявила: “Ми розпочинаємо роботу у рамках державно-приватного партнерства з передачі в концесію порту “Октябрськ”. Порт має величезний потенціал для розвитку і залучення вантажів. Сподіваюсь, що саме з цього порту ми почнемо розвиток державно-приватного партнерства через концесію.”

Юрій Гусєв зазначив, що робота над державно-приватним партерством у вигляді концесії розпочалася ще навесні цього року у співпраці із колишнім Міністром інфраструктури Андрієм Пивоварским, іуспішно продавжилася у команді із Володимиром Омеляном. Також він відмітив готовність міжнародних організацій допомагати Україні у розвитку важливих інфраструктурних об’єктів та приведенні їх до норм міжнародних стандартів:

“Сьогодні ми співпрацюємо з міжнародними фінансовими організаціями, які допомагають нам сформувати перший контур розвитку ДПП в інфраструктурі. Робочою групою з ДПП Міністру вже запропоновані перші проекти з концесії, серед яких і СМП «Октябрьск». Власне, сьогоднішній візит присвячений обговоренню можливостей, формату і моделі концесії, яка може бути організована у майбутньому. Користуючись нагодою, хочу подякувати ЄБРР за те, що вони виділили окремий грант на розробку нового закону про концесії, який створить нові правила за міжнародними стандартами. Серед інших проектів концесії необхідно зазначити Херсонський МТП і паромний термінал Іллічівського МТП. Ми спільно з міжнародними партнерами працюємо над визначенням та врахуванням всіх за і проти організації концесії і, власне, тещо ми бачимо зараз наповнює нас оптимізмом та надихає на подальші кроки щодо залучення Міжнародних компаній задля реалізації інвестиційних проектів української інфраструктури на засадах ДПП.”

Розпочати великі зміни саме з порту “Октябрськ” вирішили, зокрема, через його вигідне географічне положення — повз територію регіону проходять важливі залізничні, річкові та повітряні шляхи, які сполучають економічні райони України з багатьма зарубіжними країнами. До того ж, об’єкт в аграному, хліборобному регіоні України, а отже тут знаходяться головні пункти експорту зернових продуктів.

Особливістю роботи ДП “СМП “Октябрськ” є наявність одного вантажного району, ресурси якого розподіляються для роботи на семи причалах Північного та Південного ківшу.

Частка на ринку портових послуг України складає – 7-10%.

Чистий прибуток з однієї тони вантажу складає 3.43$.

Переробна спроможність — 2,570 тис. тонн / рік.

Проведення проекту концесії зокрема матиме настпуні позитивні наслідки:

  • Ріст ефективності використання державного майна;
  • Пілвищення доходів підприємств, що здійснюють господарчу діяльність на території морського порту;
  • Залучення транзитних вантажопотоків;
  • Створення нових робочих місць та забезпечення високого рівня безпеки мореплавства;
  • Збільшення надходжень до бюджету.

Сподіваємося, що подібних ініціатив, які отримують позитивні відгуки як від суспільства, так і від міжнародної спільноти, ставатиме усе більше, а початі проекти допоможуть українському бізнесу розвивати ефективну співпрацю із міжнародними партнерами!