EasyBusiness | Реформа системи державного контролю
world bank, usaid, держнагляд, easy business, easynusiness,
16606
post-template-default,single,single-post,postid-16606,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive
 

Реформа системи державного контролю

Друзі, сьогодні – про зусилля, які команда EasyBusiness фокусує на розробці змін до закону про держнагляд. Ці зміни будуть внесені трьома законопроектами, у підготовці кожного з яких задіяно пул висококласних фахівців, які представляють Державна регуляторна служба України, Програма USAID «Лідерство в економічному врядуванні», Better Regulation Delivery Office, Комітет Верховної Ради з питань промислової політики та підприємництва та EasyBusiness. Окрема подяка ініціаторам цих законопроектів Народному депутату Сергію Кіралю та Міністерство економічного розвитку і торгівлі України.

Давно не таємниця, що українська система державного нагляду створює значно більше проблем бізнесу, ніж сама намагається вирішити. Важко без іронії говорити про це, що ця система здатна бути ефективним захисником інтересів споживачів.

Коли в 2010 році World Bank проводив комплексне дослідження ефекту втручання держнагляду в операційну сферу бізнесу та підраховував як адміністративні втрати, так і корупційні видатки останнього, виявилося, що в середньому кожне українське підприємство в процесі перевірки втрачало в середньому $520. Сумарний же збиток всього приватного сектору країни, за їхніми підрахунками, становив $400 млн на рік.

Сьогодні ці цифри могли змінитися через коливання курсу гривні та істотне скорочення реального сектору економіки України. Але в принципі стан речей лишився незмінним.

Держнагляд формує стабільний канал адміністративного тиску на бізнес, а процедура перевірок дедалі мало нагадує стандартизований та підпорядкований жорстким методологічним настановам процес.

Про те, наскільки реально держконтроль «захищає» інтереси споживачів, красномовно свідчить нещодавній кейс сумнозвісної васильківської «БРСМ». Якби критерії ризиковості компаній суворо застосовувалися згідно Закону, то органи контролю перевіряли б такі ризикові підприємства завчасно, а не після того, як сталася аварія, що забрала людські життя та завдала непоправної шкоди екології.

Детальніше ознайомитись з ініціативою реформування системи держконтролю можна у нашому звіті:

Пам’ятаємо, наша мета – зробити Україну бізнес-орієнтованою країною, максимально комфортною для всіх форм легального та гуманного бізнесу.